דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה באמת קורה בבניה ירוקה? 

מאת    [ 09/09/2012 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 2324 פעמים ]

התקן ישראלי שמגדיר בנייה ירוקה ת"י 5281,  מגדיר בלשונו הפורמלית "בנינים שפגיעתם בסביבה פחותה"  והוא נוגע במספר תחומים. הנה כמה מהחשובים שבהם: תכנון אנרגטי נכון ובעיקר תכנון מעטפת המבנה והפתחים. טיפול במים, החל בחסכון בשימוש במים ועד מחזור מים אפורים. שימור הקרקע ומניעת זיהומה ונושאים סביבתיים כמו חומרי בניה ירוקים, שימוש בחומרים מתכלים או ממוחזרים וטיפול בפסולת הבניה.

כחברת בניה המתמחה בבניה מתקדמת קל לנו ליישם בנייה ירוקה. לפני שנכנס לפרטים חשוב להבין, ללקוח יש חלק חשוב ביעוד המבנה והפיכתו למבנה ירוק. בניה ירוקה יכולה לחסוך משאבים בטווח הרחוק אבל יתכן ותדרוש השקעה בשלב התכנון והביצוע.

 נתחיל בנושאים בהם היתרון לבניה מתקדמת ומתועשת הוא קל ובולט לעין. המבנים שלנו נבנים במפעל, על רצפת בטון ובתהליכים תעשייתיים. פסולת הבניה מנוהלת, מבוקרת ומפונה בתהליכם מסודרים. שאריות של חומרי בניה מתכתיים, נאספים ונשלחים למחזור. חומרי בניה יבשים כגון שאריות גבס ואיטונג נשלחים לגריסה ולשימוש חוזר בתעשייה, שאר פסולת המפעל נשלחת להטמנה. הבניה באתר הלקוח היא מינימלית ולכן זיהום הקרקע באתר כמעט ולא קיים ומה שנותר לעשות זה להקפיד ולאסוף את הפסולת בסיום העבודה.

אנחנו משתמשים בחומרי בניה יבשים. פלדה, איטונג, גבס ויריעות איטום. בתים אלה מתוכננים לשרוד תקופה ארוכה מאד, ברבות הימים, אם וכאשר יהרסו, קל יהיה למחזר את הריסות המבנה. הפלדה היא נגישה וניתנת למחזור בקלות (להבדיל מבטון מזוין שם קשה או אפילו בלתי אפשרי למחזר את הברזל), שאר חומרי הבניין ניתנים לגריסה ושימוש חוזר כחומרי גלם לתעשייה.

 

מכאן אנחנו חוזרים לתפקידו של הלקוח ומתכנן המבנה. תכנון משטר האוורור במבנה, גודלי הפתחים וכיוונם, הצללות, זיגוג איכותי ועוד, כולם תלויים במודעות ובידע של המתכנן ובתקציבו של הלקוח. חתך הקיר האופייני שלנו מורכב מקיר מעטפת מבוסס לוחות איטונג, שכבות בידוד וקיר גבס  דו קרומי, פנימי. לקיר הגבס, מסה טרמית בסיסית המשמשת כאוגר/פולט חום, אבל בגלל הבידוד הרב שכבתי בין שכבה פנימית זו לקיר החיצוני אין מעברי חום פנימה והחוצה, זהו יתרון עצום בבידוד החלל אבל אין המרה טרמית של האנרגיה הנקלטת בקיר המעטפת ועל המתכנן לתת על כך את הדעת.

מה שנותר לעשות זה לייעל את השימוש במערכת המים ולהקים מערכת מחזור למים אפורים. כל אלה כמובן ניתנים ליישום בקלות ותלויים לחלוטין במתכנן ובתקציבו של הלקוח.

לסיכום, בניה מתקדמת היא המקום הטבעי ליישם בניה ירוקה ואנחנו נשמח לשתף פעולה עם מתכננים ירוקים ועם לקוחות שמוכנים להשקיע מעט בטווח הקצר ולקצור פירות בטווח הרחוק.

יהודה וידר מנהל השיווק בטר הומס, בניה מתקדמת מקבוצת הארגז


www.betterhomes.co.il


yehudaw@betterhomes.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב